Huisbezoek

Elk jaar gaan we bij een aantal van onze budgethouders op huisbezoek. Dit doen we in opdracht van het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS). Tijdens een huisbezoek willen wij u graag informeren en adviseren over uw pgb. Misschien heeft u daar nog vragen over. Ook gaan wij na of u tevreden bent over uw pgb en controleren we of u uw pgb wel besteedt aan zorg die u nodig heeft. Verder kijken wij of uw administratie op orde is.

Hoe gaat een huisbezoek in zijn werk?

Een administratief onderzoek betekent dat wij eerst uw PGB-administratie beoordelen. De benodigde gegevens vragen wij op bij de SVB en bij u.

Huisbezoek

Het tweede onderdeel van het onderzoek is een huisbezoek. Wij bespreken dan met u de zorg die u inkoopt en eventuele onduidelijkheden in uw administratie. Ook geven wij u voorlichting en beantwoorden wij uw vragen.

Aandachtspunten

  • Als u niet wilt meewerken aan een onderzoek, heeft dit gevolgen voor uw PGB.
  • Als blijkt dat u uw PGB niet volgens de regels heeft gebruikt, moet u (een deel van) uw PGB terugbetalen.
  • Als u een vertegenwoordiger heeft, dan moet deze ook aanwezig zijn tijdens het huisbezoek om u te ondersteunen.

Heeft u een andere vraag?

Bel met ons

058 291 38 27

Maandag t/m vrijdag
8.00 - 17.00 uur

 

Ons contactformulier

Stel uw vraag of opmerking via ons contactformulier.

Naar het formulier